Gumiszerelés

 

Kellékek              Szerelővasak

 

Gumiszerelés menete:

Leeresztem a kereket, kiveszem a szelepet. A kereket a sík talapzatra helyezem (pl. bútorlap) úgy, hogy a kerékdob a pereménél feküdjön fel. Étolajjal bekenem a kerékpánt szélét. Körben lenyomkodom a gumit a kerékpántról. A szelep jobb oldalán kezdem a szerelést. Itt átveszem a szerelővassal, egy határozott folyamatos mozdulattal, nem feszegetem a felnit, mert akkor az deformálódik, ügyelve, hogy a belsőt ne emeljem ki, majd a lekerekített reszelővéget behelyezem a szerelővas helyére. Jobb lábammal rátaposok a gumira 3-óránál, közben a szerelővassal az átvett résztől jobbra újat fogok, és ezt is átveszem. Kiveszem a szerelővasat, és a lábammal is újat fogok, és megint átveszem a szerelővassal. És így tovább, míg le nem jön az abroncs a kerékpántról.

Visszaszerelést úgy végezzük, hogy fújunk egy kis levegőt a belsőbe, majd a szerelővasat ugyanúgy tartva, mint leszereléskor, a szeleppel szemben kezdve jobbra, majd balra szimmetrikusan haladva visszaengedjük az abroncsot. Az utolsó beemelés  a szelepnél történik.

Megjegyzés: 240-es csiszolópapírral szép fényesre csiszolható a felni.

 

 

 

 

Főoldal    Villamosság    Javítás    Képek    Műszaki adatok